طرز خشک کردن جوانه گندم با دستگاه خشک کن

طرز خشک کردن جوانه گندم با دستگاه خشک کن

در این مقاله سعی داریم خواص بی نظیر جوانه گندم را بررسی کرده و طریقه خشک کردن آن را با دستگاه خشک کن به شما آموزش دهیم. این دستگاه ها با تولید در مقیاس بزرگ نیاز های کشور را تامین می‌کند.

خواص و فواید جوانه گندم

 منبع خوبی از منیزیم، روی، اسید فولیک، پتاسیم و فسفر است. این نوع خواص از مواد تشکیل دهنده یکی از موثرترین مواد غذایی است که می‌توانید در هر نوع غذا به کار ببرید.

روغن جوانه گندم نیز برای بهبود حالت مفید است چون حاوی خوبی اسیدهای چرب امگا 3 است که به تنظیم سیستم عصبی کمک می‌کند. شما را پر انرژی می‌کند و همچنین استرس را تا حد زیادی کاهش می‌دهد چون حاوی ویتامین ب است. این به این دلیل است که روغن جوانه گندم منبع اصلی ویتامین E  است. شما هم می‌توانید آن را به شکل روغن، کپسول یا حتی دانه ها استفاده کنید.

روغن جوانه گندم

 

این به شما کمک می کند سالم بمانید و همچنین رشد مو را تقویت خواهید کرد. بافت پوست و مو شما را حفظ می‌کند و حتی پوست شما را از آسیب محافظت می‌کند. هم چنین مقدار کلسیم و پروتئین موجود در جوانه گندم بنیه را افزایش می‌دهد و بدن را قوی تر می‌کند.

جوانه گندم غنی از فیبر است. فیبر مسئول تعدادی از وظایف مهم در بدن شما است، اما یکی از مهم ترین آن ها حفظ دستگاه گوارش است. این باعث جلوگیری از تجمع مواد مضر می‌شود که ممکن است موجب مشکلات شکمی شود و ممکن است در نهایت منجر به کیست، تومورها و یا انواع مختلف سرطان شود. با خوردن دزهای معمول از جوانه گندم به شما کمک می‌کند که سیستم بدن آرامی کار کند و از بروز هر کدام از این مشکلات پیش گیری کنید.

ادامه مطلب
 کارآفرینی با دستگاه خشک کن میوه

جوانه گندم

 

دستگاه خشک کن جوانه گندم

دستگاه های مختلف خشک کن می‌توانند به خوبی و به سرعت، تمامی مراحل خشک کردن را انجام دهند، بنابراین می‌توان با خرید هر مدل از آنها در این کار موفق شد. ویژگی ها و قدرت تولید هر دستگاه خشک کن گندم و جوانه گندم بستگی به نظر و تصمیم تولید کننده و البته خواست مشتری ها در بازار دارد. هر دستگاهی تناژ تولیدی متفاوت و البته ابعادی مختلف خواهد داشت.

طرز تهیه و ساخت خشک کن ها با یکدیگر متفاوت هستند و روش ساخت متفاوتی با هم دارند مثلا خشک کن ها به چند دسته تونلی و خشک کن پنوماتیک، خشک کن دوار یا خشک کن مایع، خشک کن خورشیدی یا خشک کن کابینتی تقسیم می‌شوند که روش ساخت و ظرفیت همگی با هم متفاوت است اما در نهایت همگی آنها کار خشک کردن را انجام می‌دهند با ظرفیت ها و قیمت های مختلف و حتی کیفیت های مختلف.

جوانه گندم خشک شده

در دستگاه های ذکر شده سیستم کنترل هوشمند میزان گرما را تنظیم می‌کند تا بعد از ساعتی جوانه های خشک تحویل داده شوند. در زمینه تولید دستگاه‌ها شرکت های متعددی فعالیت دارند و از همین رو می توان آنها را در درجه های کیفی متفاوتی تهیه نمود که از نظر قیمت با همدیگر فرق دارند.

جوانه گندم از جمله محصولات پرطرفدار می باشد که مراحل تولید شان با کمک دستگاه های پیشرفته ای انجام می‌شود. دستگاه های مورد نظر را خشک کن جوانه گندم می‌نامند و لازم است بدانید که این محصولات در نمونه های مختلفی هستند که به طور کلی سیستم کاری شان مثل همدیگر می‌باشد.

ادامه مطلب
صفر تا صد خشک کردن میوه در منزل

ما دو روش برای خشک کردن جوانه گندم داریم

طرز خشک کردن جوانه گندم یا در هوای آزاد

معمول ترین  روش برای خشک کردن جوانه گندم استفاده از آفتاب و نور خورشید است. در این روش ابتدا بر روی زمین و با مقداری فاصله پارچه‌ی تمیزی را میندازیم سپس جوانه‌های گندم را چند روزی روی آن پهن می‌کنیم. سینی استیل یا پارچه را روی چند آجر قرار میدهیم تا از سطح زمین کمی فاصله بگیرد و سپس بر روی آن پارچه را می‌اندازیم و زیر آفتاب قرار میدهیم. قرار دادن سینی و پارچه روی آجر به این دلیل است که هوا در زیر جوانه ها نیز جریان داشته باشد تا سریع‌تر خشک شوند.

خشک کردن خانگی یا در هوای آزاد

طرز خشک کردن جوانه گندم با دستگاه و در کارخانه

استفاده از دستگاه خشک کن جوانه گندم باعث می‌شود رطوبت موجود در جوانه ها خیلی آرام و آهسته تبخیر شود. برای همین حرکت بیشتر دستگاه های خشک کن صنعتی در قسمت پایینی خود المنت برقی دارند که بر روی آن ها هواکش ها تعبیه شده‌اند. با توجه به نوع دستگاه خشک کن صنعتی حدودا یک روز کامل وقت لازم است تا جوانه گندم به طور کامل خشک شوند.

خشک کردن جوانه گندم با دستگاه و در کارخانه

کوهیتر با تولید انواع دستگاه خشک کن تضمین کفیت را به شما می‌دهد. وجود دستگاه هایی با انواع سینی ها و ظرفیت ها پاسخگوی تمامی نیاز های مشتریان در مقیاس بزرگ و کوچک می‌باشد.


امتیاز

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.