دستگاه خشک کن سبزیجات و طرز خشک کردن سبزیجات

دستگاه خشک کن سبزیجات

سبزیجات به‌دلیل فوایدشان برای سلامت مورد اهمیت هستند. اکثر سبزیجات کالری کم‌، فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی دارند. برخی سبزی ها فواید بیش‌تری از بقیه دارند، مثل سبزیجاتی که قادرند با التهاب مقابله کنند یا خطر بیماری‌ها را کاهش دهند.
برای خشک کردن سبزیجات با کیفیت در فصل تابستان یا فصل زمستان استفاده از دستگاه خشک کن سبزیجات تولیدی کوهیتر را به شما پیشنهاد می کنیم:

طبقه بندی انواع سبزیجات

به طورکلی انواع سبزی ها را می توان به ۶ گروه طبقه بندی کرد که شامل:

۱- سبزی هایی که ریشه آنها مورد مصرف قرار می گیرد.
مانند: هویج، چغندر، شلغم، ترب و پیاز

۲- سبزی هایی که ساقه آنها خورده می شود.
مانند: کرفس، مارچوبه و غیره

۳- سبزی هایی که برگ آنها قابل استفاده است.
مانند: کاهو، کلم، اسفناج و ….

۴- سبزی هایی که گل آنها به مصرف می رسد.
مثل گل کلم و گنگر فرنگی

۵- سبزی هایی که میوه آنها برای تغذیه به کار میرود.
مانند خیار، گوجه فرنگی، کدو، بادمجان، لوبیا سبز و….

۶- انواع قارچهای خوراکی

سبزیجات

فواید سبزیجات

بدن انسان به سبزیجات نیاز بسیاری دارد. زیرا سبزی دارای املاح و مواد معدنی بسیاری میباشند. مصرف سبزی باعث جلوگیری از وقوع سرطان، لاغرشدن، پایین آمدن فشار خون،پیشگیری از دیابت،جلوگیری از حملات قلبی و بسیاری دیگر از فواید برای بدن می شوند.

طریقه مصرف سبزیجات

سبزیجات نیز مانند دیگر مواد غذایی راههای مختلفی برای مصرف دارند. نوع مصرف سبزی با توجه به موقعیت جغرافیایی متفاوت است. اما شیوه ها و روش هایی که در اکثر مناطق تقریبا مشترک است عباتند از: آب پز کردن،سرخ کردن،خشک کردن،مصرف در حالت خام و مصرف بصورت کبابی.

البته ممکن است بعضی از سبزیجات را نتوان به هرصورتی مصرف کرد. برای مثال میتوان هویج و سیب زمینی را هم بصورت آب پز و هم بصورت سرخ شده مصرف کرد.اما سیب زمینی یا قارچ را میتوان به حالت کبابی هم مصرف کرد ولی هویج نه. یا سیب زمینی را نمیتوان به صورت خام مصرف کرد. اگر میخواهید ارزش غذایی سبزی هنگام مصرف حفظ شده باشند،مصرف بصورت خام یا بصورت آب پز بهترین گزینه است.

ادامه مطلب
میوه خشک کن و صنعت تولید خشکبار

روش های خشک کردن سبزیجات

خشک کردن سبزیجات به روش های مختلفی انجام می شود که شامل موارد زیر است:

۱. خشک کردن سبزیجات به روش دستی (سنتی)

۲. خشک کردن سبزیجات با استفاده از ماکروفر

۳. خشک کردن سبزیجات با استفاده از دستگاه های خشک کن سبزیجات

۱. خشک کردن سبزیجات به روش دستی (سنتی)

تقریبا به غیر از سبزیجات برگی،بقیه دسته های سبزیجات قابلیت مصرف بصورت خشک شده را ندارند.خشک کردن سبزیجات راهها و روشهای مختلفی دارد. در قدیم الایام سبزی بعد از برداشت از باغچه و تمیز شدن در آب و خرد شدن بصورت سنتی و با دخالت دست انجام میشد.

به این صورت که سبزیجات خرد شده آماده خشک شدن را روی یک پارچه در هوای آزاد بصورت پخش شده پهن می کردند تا به تدریج فرآیند خشک شدن طی شود. برای اینکه سبزیجات بعد از خشک شدن تلخ نشوند، این روش دور از نور آفتاب انجام گردد. بخاطر سرعت در خشک شدن،میتوانید سبزیجات را به قطعات ریز تر خرد کنید. لازم به ذکر است که هنوز هم در ایران این روش کاربرد دارد. هنگام استفاده از این روش حتما اصول بهداشتی را رعایت کنید.

۲. خشک کردن سبزیجات با استفاده از ماکروفر

یکی دیگر از روش های خشک کردن سبزیجات،استفاده از ماکروفر است. سبزی ها را روی یک پارچه پهن کنید. بعد از اینکه خشک شدند،روی بشقاب بچینید و در مایکروفر قرار دهید. یک الی دو دقیقه زمان لازم است تا سبزی ها خشک شوند.

۳. خشک کردن سبزیجات با استفاده از دستگاه های خشک کن سبزیجات

دستگاه خشک کن سبزی برای کارهایی مناسب و مفید بوده است که تصمیم به تولید حجم زیادی از سبزیجات و میوه دارد. البته گفته می شود که این دستگاه ها در مدل های بسیار متنوعی تولید شده است .

ادامه مطلب
روش سنتی یا مدرن برای خشک کردن میوه ها و سبزیجات

 

دستگاه خشک کن سبزیجات

 

مزایای خشک کردن سبزیجات

خشک کردن سبزیجات یکی از راه های نگهداری سبزی ها است. افراد معمولا در موقعی که سبزیجات به وفور یافت می شوند آنها را خشک می کنند تا در فصل های دیگر که امکان دسترسی به سبزیجات نیست،به راحتی در دسترسشان باشد. پس یکی از مزایای خشک کردن سبزیجات همین مورد است. مزیت دیگر خشک کردن سبزیجات،ماندگاری بالای آن می باشد. سبزیجات خشک شده ماندگاری خیلی زیادی نسبت به سبزیجات تر دارند.


انواع دستگاه های خشک کن سبزیجات

شرکت تولیدی کوهیتر دستگاه خشک کن سبزیجات با توجه به ویژگی های مد نظر مشتریان خود اقدام به ایجاد دستگاه های مختلف میکند. اگر بخواهیم انواع دستگاه های خشک کن سبزیجات را به شما معرفی کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دستگاه خشک کن سبزیجات خانگی

این دسته از محصولات به نحوی هستند که ظرفیت آن ها کم و همچنین سرعت پایینی دارند. در حقیقت برای کاربردهای دستگاه های خانگی می توان از آن ها استفاده کرد. قیمت این دسته از دستگاه ها به نسبت خشک کن های بزرگتر و صنعتی، به طرز چشمگیری کمتر بوده و همین موضوع باعث شده تا افرادی که به دنبال یک دستگاه خشک کن سبزیجات ارزان قیمت و اقتصادی هستند، به سراغ این دسته از محصولات آمده و آن ها را خریداری کنند.

دستگاه خشک کن خانگی سبزیجات

ماشین آلات خشک کننده نیمه صنعتی

یکی از ماشین آلات خشک کننده، دستگاه های نیمه صنعتی هستند. نکته مهمی که باید بدانید این است که این محصولات به نسبت به دستگاه های خانگی قدرت بیشتری داشته و همین موضوع باعث افزایش محبوبیت این دستگاه برای کارگاه های کوچک شده است. البته به نسبت دستگاه های صنعتی و بزرگ این محصولات باز هم قدرت کمتری دارند و همین موضوع باعث می شود تا نتوان از این محصولات در کارخانه ها استفاده کرد.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن انگور و مویز با دستگاه خشک کن

دستگاه خشک کن نیمه صنعتی سبزیجات

دستگاه خشک کن صنعتی سبزیجات

دسته دیگری از محصولات، دستگاه های خشک کن صنعتی سبزیجات هستند. این دسته از محصولات برای کارخانه ها و حجم های بالای مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال شرکت هایی که در زمینه خشک کردن میوه به صورت حرفه ای و تجاری فعالیت می کنند، لازم است تا به سراغ این دسته از محصولات آمده و آن ها را خریداری کنند. تجهیزات خشک کننده صنعتی قدرت بسیار زیادی داشته و راندمان فوق العاده ای دارند. در حقیقت همین موضوع باعث محبوبیت این دسته از محصولات شده است و شرکت های بسیار زیادی از این محصولات استفاده می کنند.

"</p

خرید دستگاه خشک کن سبزی

دستگاه خشک کن سبزی در سطوح مختلفی قابل استفاده بوده است و در ظرفیت های متفاوتی در بازار عرضه می شود. این دستگاه با توجه به ظرفیت ها تقسیم بندی می شود که می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • دستگاه های خشک کن خانگی
  • دستگاه های خشک کن نیمه صنعتی
  • دستگاه های خشک کن صنعتی

فروش انواع دستگاه های خشک کن صنعتی و خانگی سبزیجات

اگر قصد دارید در خانه به صورت کاملا بهداشتی و به میل خودتان سبزیجات را خشک کنید و در تمامی فصول استفاده کنید ما دستگاه خشک کن خانگی را به شما پیشنهاد میکنیم و یا اگر قصد دارید یه کسب کار کوچک یا بزرگ در حوزه خشک کردن میوه ها شروع کنید ما به شما دستگاه های خشک کن صنعتی و نیمه صنعتی را پیشنهاد می کنیم.

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.