طرز خشک کردن آلوچه با دستگاه خشک کن آلوچه

طرز خشک‌کردن گوجه سبز با دستگاه‌های خشک‌کن

چگونه میوه ها را به طور ایمن، کارآمد و خلاقانه کم آب کنیم؟ برای خشک کردن میوه ها روش های متفاوتی و جود دارد: روش های خانگی و صنعتی. میوه های هسته دار مخصوصا آلوچه طریقه متفاوتی دارند. در ادامه روش خشک کردن آلوچه با دستگاه خشک کن آلوچه آمده است …

انواع روش های خشک کردن

خشک کردن همرفتی

میوه های آلوچه به صورت تازه یا منجمد با خشک کن همرفتی در مقیاس آزمایشگاهی، برای کنترل جریان هوا، دمای خشک شدن هوا، و نظارت مستمر طراحی و ساخته شدند. درب محفظه خشک کن از شیشه ساخته شده است، از این رو نور می‌تواند تاثیر کمتری بر کیفیت محصولات خشک کن داشته باشد.

میوه‌های کم‌آب باعث کاهش وزن آن ها می‌شود. کالری، فیبر، طعم، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها همگی متمرکز هستند، بنابراین شما حداکثر تغذیه را برای حداقل وزن دریافت می‌کنید.

مقدار ویتامین C هنگام کم آبی میوه به دلیل گرما تا حدی کاهش می‌یابد، اما می‌توان با فرو بردن برخی میوه ها در آب لیمو یا محلول اسید اسکوربیک و آب تا حدودی این مقدار را جبران کرد.

آلوچه های بالغ و سفت را برای داشتن بالاترین میزان قند و مواد مغذی انتخاب کنید. از آلوچه های کبود یا بیش از حد رسیده خودداری کنید.

خشک کردن آلوچه با پوست باعث حفظ مواد مغذی بیشتر در آلوچه خشک، به ویژه فلاونوئیدهای مفید می‌شود.

"خشک کردن آلوچه با دستگاه خشک کن

پیش تصفیه میوه قبل از آبگیری

ممکن است پوست آلوچه ها قبل از خشک کردن کمی قهوه ای شود. این اکسیداسیون نامیده می‌شود که در کوتاه مدت بر طعم یا تغذیه آلوچه تأثیر نمی گذارد.

ادامه مطلب
قیمت گذاری میوه خشک

دمای توصیه شده برای خشک کردن آلوچه با دستگاه خشک کن آلوچه

135 درجه فارنهایت (57 درجه سانتیگراد) است. آلوچه های کامل و یا ورقه شده را به صورت یک لایه روی سینی های آبگیر پخش کنید. آبگیری آلوچه در سینی های آبگیر توری بسیار سریعتر از آبگیری آلوچه روی ورقه های نچسب است.

دستگاه‌های آبگیری دارای ورقه‌های مشبک انعطاف ‌پذیر هستند که باعث می‌شود آلوچه های خشکی که ممکن است در حین خشک شدن چسبناک شوند، جدا شوند.

خشک کردن آلوچه با دستگاه خشک کن

زغال اخته، گیلاس و انگور ویا آلوچه را به نصف یا چهار برش دهید. حتی می‌توان انگور را برش داد. اما برش دادن این میوه ها و انواع توت ها از طریق پوست مومی شکل آنها باعث تبخیر درونی آنها می‌شود و زمان لازم برای آبگیری آنها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

یکی دیگر از روش‌های «شکستن» پوست این میوه‌ها این است که آن‌ها را به مدت 30 ثانیه در آب جوش فرو کنید و سپس آن‌ها را در آب سرد فرو کنید. معمولا این روش100٪ مؤثر نیست، احتمالاً باعث از بین رفتن برخی از ویتامین ها می‌شود و کم آبی بدن بسیار بیشتر از بریده شدن یا برش دادن این میوه ها و توت ها طول می‌کشد.

بیشتر میوه‌های کم‌ آب پس از اتمام، انعطاف‌پذیر یا چرمی خواهند بود، به این معنی که می‌توانید آن‌ها را خم کنید و پاره کنید، اما آن‌قدر خشک نیستند که بتوانید آن‌ها را بشکنید.

محدوده زمان های خشک شدن که در زیر برای خشک کردن میوه ها ذکر شده است همان چیزی است که می‌توانید با استفاده از دستگاه خشک کن مواد غذایی انتظار داشته باشید.

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن بلوبری با دستگاه خشک کن

 عواملی مانند مدل آب‌گیری، رطوبت، ضخامت قطعات میوه، میزان میوه در دستگاه آب‌گیری، و آبدار بودن همگی بر مدت زمان خشک شدن میوه تأثیر می‌گذارند. هنگام خرید این دستگاه ها مطمئن شوید که دارای فن و کنترل دما است.

شرایط کارخانه پس از خشک شدن آلوچه

پس از خشک کردن آلوچه با دستگاه خشک کن، آن را آزادانه در محیط قرار دهید. تهویه به هر گونه رطوبتی که ممکن است در قطعات ضخیم تر میوه وجود داشته باشد اجازه می‌دهد تا به قطعات میوه خشک تر منتقل شود.

سینی ها را یک بار در روز به مدت یک هفته تکان دهید. خطر کم آبی میوه به اندازه کافی این است که کپک می‌تواند رشد کند. پس کارخانه ها باید مطمئن شوند که آلوچه ها خشک است.

خشک کردن آلوچه با دستگاه خشک کن

زغال اخته، تمشک و شاه توت فقط برای میان وعده مناسب هستند، اما رنگ و مواد مغذی خوبی را به مخلوط های دنباله دار، کوکتل های میوه و بلغور جو دوسر اضافه می‌کنند. یکی از نکات منفی تمشک و توت سیاه و آلوچه ها این است که در نهایت دانه های زیادی دارید.

آلوچه ها به اندازه ای کوچک هستند که برای خشک شدن از وسط نصف شوند. کم آبی خیلی سریعتر از خشک شدن کامل آلوچه ها انجام می‌شود. آلوچه های کوچک را نیز می‌توان به نصف تقسیم کرد، اما برای آلوچه های بزرگ، آن‌ها را به صورت ضربدری برش دهید.

آنها به صورت یکنواخت و سریعتر از زمانی که به صورت یک چهارم خشک می شوند خشک می‌شوند.

با وجود دستگاه های خشک کن و دستگاه های مخصوص برای شست شو و دارای تهویه دیگر نیازی به دستگاه های دیگر ندارید.کیفیت و پشتیبانی دستگاه ها از لحاظ فنی از مشخصه اصلی دستگاه های شرکت کوهیتر می‌باشد. در مقیاس های بزرگ و کارخانه ای و تولید برای کشور این دستگاه های کوهیتر جوابگو می‌باشد.


امتیاز

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.